Uw makelaar in Flevoland en omstreken

BEL ANTON

Stappenplan verkoop

In onze rol als verkoopmakelaar begeleiden wij u stap voor stap door het gehele verkooptraject.

Stap 1: Het kennismakingsgesprek

Allereerst hebben wij een kennismakingsgesprek met u als potentiële opdrachtgever. Uiteraard kijkt u of u een klik heeft met onze makelaar, we moeten het per slot van rekening samen doen! Tijdens dit gesprek bespreken wij de onderstaande zaken:

  • De wensen van de klant
  • Onze werkwijze
  • De opdracht tot dienstverlening en de voorwaarden
  • Onze tarieven
  • En uiteraard beantwoorden wij al uw vragen

Stap 2: De waardebepaling van uw woning

Het is van het grootste belang dat u goed weet wat u mag gaan verwachten van de opbrengst van uw woning. Daarom maken wij voor u een gratis waardebepaling waarin wij u op een goede onderbouwde manier aangeven wat de waarde is van uw woning. Hierbij zijn de uitstraling, de ligging, de staat van onderhoud van groot belang. Toch zijn er nog meer aspecten die mede bepalen wat uw woning kan opbrengen. Denk hierbij aan de tijd die u beschikbaar heeft om de woning te verkopen en de wijze van presentatie van uw woning.

Na het analyseren van de verkregen gegevens bepalen wij de marktwaarde en geven deze weer in een verkoopadvies met daarin een onderbouwing van de marktwaarde/opbrengstverwachting.

Stap 3: Het opstellen van een verkoopplan/wensenplan

Samen met u bespreken wij de te volgen stappen en leggen wij de wensen van u vast. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • De periode waarbinnen u de woning wilt verkopen
  • De aanvaardingsdatum/datum overdracht
  • Wel of geen overname van roerende zaken
  • Eventuele herstelpunten die u nog gaat uitvoeren
  • Opstellen van marketingplan
  • Opstellen van een opdracht tot dienstverlening

Stap 4: De Presentatie

De presentatie van uw woning moet duidelijk en professioneel zijn. In de aanbiedingstekst moet alle relevante informatie over uw woning worden opgenomen en uw woning moet op de beste wijze, professioneel worden gefotografeerd. Wij maken hiervoor gebruik van een vakfotograaf en laten professionele plattegronden van uw woning maken. Ook wordt uw woning volgens de NEN 2580 norm ingemeten en indien nodig verzorgen we een styling advies.

De presentatie moet het visitekaartje zijn van waaruit we de informatie zullen transporteren naar andere media zoals FUNDA.NL – ANTONMAKELAARDIJ.NL – buurtmailing – etc. Pas als u een finale akkoord heeft gegeven over de inhoud van de presentatie, kunnen we de verkoop publiek maken.

Stap 5: Marketing

Bij de verkoop van uw woning hebben we de mogelijkheid voor de inzet van diverse marketingtools. Hierbij kunt u denken aan:

  • Internet advertenties op FUNDA, ANTONMAKELAARDIJ, JAAP, etc.
  • Het plaatsen van een TE KOOP bord
  • Uw woning plaatsen op Sociale Media zoals Facebook, Instagram, Twitter, etc.
  • Overige media / kranten

Stap 6: Het plannen van de bezichtigingen

In overleg met u zullen we de bezichtigingen op afgesproken data gaan inplannen. Voor u is het fijn als dit zo veel mogelijk achter elkaar wordt ingepland. De woning is dan verkoop klaar en u leeft naar een datum toe. Soms zal het over meerdere dagen worden uitgespreid, afhankelijk van de belangstelling. Tijdens deze bezichtigingen worden de potentiele kopers rondgeleid door de woning en zullen alle vragen worden beantwoord. Uiteraard zullen wij een potentiele koper ook vragen stellen zodat u een goed beeld krijgt met wie u straks zaken gaat doen.

Stap 7: Het doornemen van de biedingen en bij een enkel bod het onderhandelen met de potentiële koper

Waar moet u allemaal op letten? Een hoog bod is mooi maar niet altijd het beste bod. Ook de ontbindende voorwaardes zijn erg belangrijk. Wij zullen u alle voor- en eventuele nadelen duidelijk uitleggen zodat de juiste koper gevonden wordt. Na het vinden van de juiste koper en het sluiten van de koop zullen wij alle gegevens van de kopers gaan verzamelen zodat we de koopovereenkomst kunnen gaan opmaken ter ondertekening. Na ondertekening, door beide partijen, zal de koopovereenkomst inclusief alle benodigde documenten (denk aan de vragenlijsten, energielabel, en dergelijke) naar de gekozen notaris worden verzonden zodat deze op tijd de datum van overdracht kan gaan inplannen. Mochten de kopers een hypotheek nodig hebben dan zullen wij scherp in de gaten houden of deze op tijd wordt goedgekeurd zodat u de zekerheid heeft dat de woning daadwerkelijk is verkocht en dat aan alle ontbindende voorwaardes is voldaan.

Stap 8: De dag van de overdracht

Dit is een feestelijke dag voor zowel koper als ook voor u. Wij als makelaar zullen hier zeker aan bijdragen maar blijven op deze dag ook scherp. De eindinspectie zullen wij samen met u begeleiden waarbij we kijken of alles achterblijft wat is afgesproken, we nemen de meterstanden op en maken een ronde door de woning of alles correct kan worden overgedragen. Na ondertekening door beide partijen is het tijd voor de notaris en de daadwerkelijke overdracht.

Stap 9: Na de verkoop stopt onze dienstverlening niet

Mochten kopers of verkopers nog vragen hebben dan kunnen ze ons altijd benaderen. Vaak kunnen we vragen nog beantwoorden of nog even navraag doen bij een vorige eigenaar. We gaan voor een 100% tevreden klant!

    Laat ons contact met u opnemen